02 april 2007

Dagens i-landsproblem

I morgon åker jag till New York och jag vet inte vilken bok jag ska ta med mig som reselektyr. ag vill ha något lagom lättläst, men ingen deckare för då kommer jag inte att kunna slita mig från boken - åtminstone inte om den är bra och spännande. Just nu läser jag Mannen som älskade Yngve av Tore Renberg, och den är bra. Men jag har inte så mycket kvar av den så den kommer aldrig att räcka hela resan, och i min iver att minimera packningen vill jag inte släpa med 2 böcker. Och dessutom ska reselektyren helst vara en pocket.

3 kommentarer :

Magica de Hex sa...

Visst är det besvärligt att bara få välja en enda bok! Jag skulle ta med mig en av Arne Dahls deckare, om jag nu FICK ta en deckare vill säga. Annars kan jag rekommendera Timmarna med Morrie, en liten litterär och långsam pärla som jag köpte i pocket på en resa någonstans. Kolla om den finns på Pocketshop på Arlanda. Trevlig resa, jag är INTE avundsjuk ...

Hans Persson sa...

En tur till NY innebär rimligen 6-8 timmar restid enkel resa, så det finns ju inte en chans att klara sig med bara en bok. Dessutom måste man ju ha något att läsa på kvällarna.

Jag packade bara med mig en (just påbörjad) bok på en tur Linköping->Stockholm->Linköping i helgen (en övernattning), och det slutade med att jag var tvungen att stanna till på Pocketshop och handla för att klara av hemresan...

AnnCharlott sa...

Tack för era tips! Jo, en Arne Dahl-deckare är aldrig fel och man hinner kanske läsa ut den under flygresan och slipper dilemmat med att inte kunna slita sig.
Hans. Ditt tips, Skördedrottningen, låter onekligen jättespännande, men den hittar jag knappast på pocketshop på Arlanda. Men jag ska ju ha något att läsa när jag kommer hem också :)