14 april 2007

Ut med röda mattan fram med champagnen

Nu var det dags för premiär. Genom jobbet fick vi biljetter till premiären av Rampfeber på Stockholms stadsteater. Nu såg jag varken till någon röd matta eller någon champagne. Däremot såg jag Mark Levengood.

Rampfeber är metateater, en fars om en ensemble som sätter upp en fars. Och banne mej om den inte sätter rekord i att smälla i dörrar. 600 gånger enligt uppgift. Jag försökte kontrollräkna men tappade bort mig redan efter ett par minuter och då var man uppe i en bra bit över 20. Några skrattkramper blev det, men jag tror att hysteriskt skrattande personer i mitt sällskap bidrog lika mycket till mina skratt, som det som hände på scenen. Vi lämnade i alla fall Stadsteatern med ett leende på läpparna.

Mer att läsa om pjäsen finns på DN och SvD.

Inga kommentarer :