19 juni 2007

Metrobloggen

Läste på Lisas blogg att Metro startat metrobloggen.se där man får betalt för att blogga. Och så kan man bli känd också. Hm. Fan tro´t. Betalt får man om man kommer upp i 5000 unika sidvisningar på en månad. Och då får man den enorma summan av 150 kr. Ja, har man jätte-jätttemånga sidvisningar så kan det ju bli mer. Och känd? Ja, i Metro då kanske. Eftersom de tar sig rätten att fritt använda sig av bloggarnas material.

Var ju ändå tvungen att titta in och kolla hur där ser ut. Tur att jag inte har anlag för epilepsi som där blinkade och flimrrade av all reklam. Huvaligen.
En annan sak som slog mig var att bland de ämnen eller kategorier som finns hade man inte med böcker eller litteratur. Ett klart minus för en boknörd som mig. Men en sak de har som faktiskt är ganska bra, det är att man kan välja att få ett e-postmeddelande när någon lämnat en kommentar.

Andra bloggar om: ,
Svd om metrobloggen

2 kommentarer :

Gabriela, the Food Lover! sa...

Hej Ann Charlotte! Jo, att kunna få ett e-mail när man har fått en kommentar på något inlägg är faktiskt jättebra men inte unikt för metrobloggen. Jag använder Blogger, precis som du, och får meddelande via e-post om nya kommentarer. Det är bara att lägga till det i inställningarna. Trevlig blogg du har! Sommarhälsningar, Xilonen :-)

AnnCharlott sa...

Tack för tipset. Den funktionen hade jag helt missat!