17 augusti 2007

Underbar och älskad av alla

Jag har inte läst något av Martina Haag. Jag har heller aldrig varit intresserad av att läsa något av henne så det var med stor tveksamhet och utan några som helst förväntningar jag gick och såg filmen "Underbar och älskad av alla". Dessutom var jag mycket skeptisk till t Martina själv skulle spela huvudrollen.

Men ibland blir man ju förvånad och positivt överraskad och det är ju alltid kul. Filmen var bra. Den var till och med riktigt bra och Martina klarade huvudrollsinnehavet med bravur. Det var något rörande med hennes Bella. Jag tyckte om henne och hennes förvirrade irrationella sätt. Jag tyckte om hennes förmåga att ha humöret på topp och ständigt vara optimistisk trots alla pinsamheter och motgångar. Ibland var hon så pinsam att jag satt i biofåtöljen och skämdes (att sitta och skämmas å en fiktiv person vägar är i och för sig ganska knäppt) men mest satt jag och skrattade och mådde bra.

Andra bloggar om: , ,

3 kommentarer :

*Malin* sa...

Jag har bara läst boken än så länge, men den var riktigt dålig i mitt tycke. Men jag kommer säkert se filmen ändå. Det brukar bli det till slut. :-)

Fröken Nina sa...

Jag gillade också filmen! :D Och boken. Jag gillar att Martina är lite hejig och förvirrad :D

Anonym sa...

Min fru har läst lite Martina, även om hon hellre väljer Hillevi Wahl. Har själv inte läst någon av Haags böcker, men är nog lite nyfiken på filmen måste jag säga.