20 augusti 2007

Fastande vip-gäst

I helgen var jag och sambon tittade på golf på Scandinavian masters. Egentligen är jag inte så intresserad av golf men sambon är och vi hade fått möjlighet att stå på en av huvusponsorernas gästlista.

Jag överraskades av den cirkus det var runt evenemanget. Det var mattält och shoppingtält, sponsortält och diverse jippon. Eftersom vi stod på gästlista hade vi tillträde till vip-läktaren med gratis förtäring. Enda smolket i glädjebägaren var att vi just denna helg valt att köra en minifasta, men vi lät oss gladeligen bjudas på vatten och juice.

Och golfen då? Jo det var riktigt roligt och spännande att titta på. Samtidigt kan jag inte låta bli att förundras över att det finns så mycket pengar i en sport som går ut på att man promenerar runt på stora gräsmattor och försöker få ner en liten boll i ett litet hål.

Andra bloggar om: ,
DN

2 kommentarer :

Magica de Hex sa...

Jag har alltid hånskrattat åt alla golfare och de som kollar på golf – vilken löjlig rikemanssport – men du är ju en kvinna med sunda åsikter och fötterna på jorden i vanliga fall, så nu blir jag mist sagt förvirrad ...

AnnCharlott sa...

Golfen får säkert leva med stämpeln rikemanssport länge än, men det verkar vara ganska god variation på de som utövar och tittar på sporten idag.