27 augusti 2007

Vem är på riktigt och vem är det inte?

Det är inte bara Björn Ranelid som fått sin identitet "stulen" på sistone. Även på det nu så hajpade Facebook finns det folk som inte är dem de borde vara. Mona Sahlin, Fredrik Reinfeldt och Göran Persson är några som sig själva helt ovetande haft sidor på faceobook. Deras sidor var alltså falska. Att utge sig för att vara någon som man inte är, är ju inget nytt fenomen på nätet. Däremot fattar jag inte varför man skulle välja någon av ovanstående tre. Jag skulle välja någon mer glamorös person om jag skulle välja fejkad identitet. Någon från kungahuset kanske? Nej för trist. Någon äventyrare som reser runt och gör spännande saker. Ja det låter bättre. Renata Chlumska kanske. Men nej, jag tror jag nöjer mig med att vara jag.

Stöter ni på någon Carl Bildt däremot så lär det visst vara den äkta varan.

Andra bloggar om: , ,

1 kommentar :

Anonym sa...

Och då var det alltså inte så att Ranelid helt plötsligt börjat blogga...men nog hade tanken varit kittlande