25 oktober 2007

Låt mig få presentera Blomkvist och Salander



Så blev det då klart och nu kan vi sluta spekulera. Att Mikael Nyqvist skulle spela Mikael Blomkvist är det ganska många som gissat, både här på min blogg och annorstädes. Noomi Rapace som Lisbeth Salander var väl mer otippat. Jag vet inte så mycket om henne, kan inte minnas var eller om jag sett henne agera. Tycker rent spontant att hon är FEL. Och jag är inte så förtjust i tanken på Nyqvist som Blomkvist heller. Jag hade gärna sett Anders Ekborg och Sofia Pekkari som Blomkvist och Salander. Nu återstår att se vilka som kniper de övriga ledande rollerna. Och framför allt, om filmen kommer att leva upp till alla förväntningar.

Andra bloggar om: , , Svd, DN, intressant.se

4 kommentarer :

Hans Persson sa...

Anders Ekborg tycker jag känns mer fel.

rolfner sa...

Anders Ekborg - nej!!! Däremot Peter Engman, senast sedd i När mörkret faller, han hade varit perfekt. Nyqvist är för känd tycker jag.

Noomi är på tok för gammal! Lisbeth ska väl se ut som typ 19, eller?

Fröken Nina sa...

Jag tycker det låter alldeles utmärkt med Nykvist. Tjejen kan jag däremot inte uttala mig om! =)

Magica de Hex sa...

Michael Nykvist var ju förhandstippat, den svenska filmbranschen verkar ALLTID välja Nykvist eller Persbrant till alla större roller. Noomi är för mig helt okänd, men hon kan kanske bli bra?