10 november 2007

Norman Mailer är död

Den amerikanske författaren Norman Mailer har avlidit vid en ålder av 84 år och som bokbloggare känner jag att jag borde ha något klokt och intressant att skriva om honom. Men det har jag inte. Jag har inte någon relation till hans skrivande. Eventuellt att jag läst "Hårda killar dansar inte" någon gång i min ungdom, men ärligt talat så minns jag inte. När jag surfar runt lite ser jag att DN, SvD, Corren, tv 4 med flera nyhetssajter till stor del använder sig av samma artikel från TT som grund i sina rapporteringar om Mailers död. I vissa fall mer eller mindre ordagrant återgiven. Sedan fyller de olika tidningarna på med eget material allteftersom de hinner. Så är det ju förstås ofta men det har jag faktiskt inte tänkt på tidigare.

Andra bloggar om:

1 kommentar :

Anonym sa...

De nakna och de döda, vet jag att jag tyckte var fullständigt fantastisk när jag läste den. Men nu måste jag ju erkänna att det också är det enda jag minns.

Hårda killar, gillade jag inte. Fast jag minns inte varför.

Fjärran nätter, däremot, måste jag ha gillat för den har jag läst två gånger. Tyvärr minns jag inte speciellt mycket av den heller.

Det var nog en väldigt bra idé att skapa en bokblogg. Om ett par år kommer jag att ha grym nytta av den.