27 december 2007

Cirkus i parken

Jag tycker inte så jättemycket om cirkus. Och jag tycker definitivt inte om Robert Wells. Så då kan man fråga sig, hur hamnade jag i ett gigantisk cirkustält tillsammans med cirkusmannen Robert Bronett och pianomannen Robert Wells?? Svar: Svärföräldrarna fick biljetter i julklapp och i klappen ingick även mitt och sambons eminenta sällskap.

Så kom det sig alltså att jag om kvällen på annandagen begav mig till det gigantiska tältet i Rålambshovsparken för att bevista Rhapsody of circus. Själva cirkusdelen överträffade mina förväntningar med råge. Inte ett sågspån eller en hästplym så långt ögat nådde men i stället högklassiga nummer av världsartister. Bland annat Imago, två suveräna luftakrobater från Cirque de Soleil och två schweiziska bröder som utförde hänsynslöst spektakulära konster på lina. Och Robert Wells? Ja honom hade jag kunnat vara utan men han hamrade på sitt piano med glatt humör.

Andra bloggar om: , ,

Inga kommentarer :