29 december 2007

Ledig = läsa ?

Jag hade trott att julledigheten skulle innebära mycket tid till att plöja mig djupt ner i mina läshögar. Men så har det inte blivit. I stället har julledigheten inneburit mycket tid till att umgås med vänner. Och det är ju inte heller illa. Lite läsning har det ändå blivit tid till. Jag har påbörjat Tonni Arnolds biografi över Bror Blixen. Det är främst skildringarna av Blixens tid i Östafrika som intresserar mig. Jag har också börjat bläddra i reseguider över Kenya och Kilimanjaro för nu är det bara lite drygt en månad kvar tills vi åker!

Läs även andra bloggares åsikter om ,

1 kommentar :

Matilda sa...

Kilimanjaro! Så spännande! :)

Jag hinner nästan aldrig läsa något under julhelgerna, trots att jag tänkt det. Fast i år skyller jag på min uppsats...

Gott nytt år!