15 januari 2008

Reservplanen

Nu ser det ut som om öpnandet av parlamentet i Kenya gick någorlunda lugnt till. Men under rådande omständigheter är det ändå bäst att ha en reservplan inför vår resa. Reservplanen går ut på att vi stannar kvar i Tanzania efter Kilimanjaroäventyret i stället för att bege oss till Kenya som tanken hittills varit (och som vi fortfarande hoppas kunna göra). Och då kanske man borde förbereda sig genom att låna Lonely Planet Tanzania tänkte jag. Men så kom jag på att jag inte äger något lånekort och inte har gjort på många många år. Undrar vad som krävs nuförtiden för att få ett sånt, tänkte jag och kollade in Stadsbibliotekets hemsida. Där upptäckte jag att det var lätt som en plätt. Bara att fylla i ett formulär och sedan hämta ut kortet på biblioteket. Suveränt.

Andra bloggar om: , ,

Inga kommentarer :