19 juni 2008

Midsommar med Ajvide

Midsommarhelgen är i hamn skulle man kunna säga. I Människohamn. Jag har nämligen tänkt tillbringa helgen tillsammans med John Ajvide Lindqvist och hans senaste roman. Om jag törs. För jag har redan börjat läsa och igår kväll vid 24-tiden var jag tvungen att sluta. Annars hade jag inte kunnat sova. För då började det bli läskigt. Och jag ska fira midsommar i Roslagens skärgård och det är där Domarö ligger. Det påstås att Domarö inte finns på riktigt. Men man kan aldrig så noga veta.

Andra bloggar om: , ,

1 kommentar :

Hanna HJ sa...

Ajvide trollband mig med sin debut och jag borde verkligen ge mig i kast med hans övriga verk.
Han har det där lilla extra, det där som faschinerar, skrämmer, det där som får mig att vända blad efter blad trots att klockan för längesedan passerat midnatt.