28 juli 2008

Eva Dahlgren och Peter Jöback



På Skansens scen Eva Dahlgren och Peter Jöback. Det är mest för Eva Dahlgrens skull jag är på den här konserten. Även om Peter Jöback är en duktig artist väger han aningen lätt i jämförelse med henne.

Själv har jag följt och älskat Eva Dahlgrens musik sedan tidigt 80-tal.
Då hängde jag på låset när hon släppt en ny skiva. Sen hem. På med hörlurarna.
Det var såna där stora som täckte hela öronen med råge och stängde allt annat ljud ute.

Med konvolutet i högsta hugg låg jag sedan raklång på golvet och lyssnade och läste texterna. Och lyssnade igen och läste igen. Det var framför allt texterna.
Som om hon skrev mitt liv. Eller som om hon skrev de texter jag själv skulle vilja skriva men aldrig fann orden till.

Relaterat: , , DN, Aftonbladet

3 kommentarer :

Anonym sa...

dahlgren & jöback låter småtrevligt.
sommarens mest omaka turnépar måste vara wille crafoord och arja saijonma : )
de skulle dessutom färdas med hästskjuts genom skåne mellan spelningarna...???!!!

Anonym sa...

tycker de känns smått omaka...

MissyElliot sa...

Hej!
Ska erkänna att jag gillar Jöbacks musik mer...
:-)