31 augusti 2008

Vad har hänt med Kalla fakta?

Jag brukar inte titta på Kalla fakta särskilt ofta och jag kanske inte alltid håller med om deras slutsatser. Men jag har respekterat deras ambition och sett det som ett seriöst samhällsmagasin som utför någon form av grävande journalistik värd namnet. Men nu undrar jag vad det är de håller på med. Vad ligger det för allmänintresse i att följa den överlevande mamman från Arbogatragedin från det att hon vaknar upp på sjukhuset och tiden där efter? Det liknar mest kvällstidningsjournalistik. Och mycket riktigt så toppar bägge kvällsblaskorna med artiklar som verkar puffa för tv-programmet.

3 kommentarer :

Spectatia sa...

Jag såg som hastigast att det skulle komma något program som handlade om det här, men var det alltså Kalla fakta?! Suck...

Anonym sa...

Jag har inte så höga tankar om Kalla fakta sedan tidigare, jag vet att man inte försöker se neutralt på företeelser utan vinklar sina framställningar som det för tillfället passar bäst.

Därför är väl inte programmet om Arboga-mamman så förvånande. Däremot tycker jag nog att det höll ganska hög kvalitet ändå. Vad kan vara av allmänintresse i ett hemskt brott, kan man ju fråga sig. Jag tycker nog att svaret gavs av mamman, som var duktig på att uttrycka sig, utifrån omständigheterna.

Det allämnna ligger nog i hur man överlever och hanterar en katastrof. Katastrofer kan drabba oss alla på olika sätt och vid olika tidpunkter i livet. Mamman gav en insikt i hur hon hanterade sin situation, kanske kan det inspirera, förklara eller ge tröst åt någon.

Anonym sa...

Thanks for the marvelous posting! I seriously enjoyed reading it, you will be a
great author.I will always bookmark your blog and will come back someday.
I want to encourage you to ultimately continue your great job, have a nice day!


Feel free to visit my homepage ... laser cellulite treatment