11 november 2008

Milleniumhysteri "all over again"

Det känns som om det är Milleniumhysteri på nytt. Eller det kanske är så att hysterin aldrig riktigt lagt sig. Nu är det väl främst filmen alla går och väntar på och inte bara i Sverige. Den har sålts till nio länder hittills. Osedd. Jag undrar om inte produktionsbolaget ångrar att det bara är första boken de valde att göra biofilm av. Resten blir ju "bara" tv-filmer. Kan väl knappast ge lika mycket klirr i kassan.

I väntan på filmen kan man traska runt i Salander och Blomkvists fotspår. Och höstens vandringar är redan slutsålda! Jag måste erkänna att jag har lite svårt att förstå tjusningen med att vandra stan runt och titta på hus där fiktiva personer ska ha bott.

Egentligen vet jag inte om jag vill se filmen heller. Men jag vet samtidigt att jag inte kommer att kunna låta bli.

Filmtrailer:

Inga kommentarer :