08 januari 2009

Kulturfyran: Årets första

Veckans kulturfyra har det nya året som tema.

Första frågan är om jag avgett något nyårslöfte och det har jag alltså inte gjort. Löften om att på olika sätt bli en bättre människa avger jag lite nu som då. Men jag ger aldrig nyårslöften.

Årets första bok är en definitionsfråga. Den första jag påbörjade under 2009 är De välvilliga av Jonathan Littell. Men eftersom den är en 900 sidor lång redogörelse för krigsförbrytelser orkar jag inte sträckläsa den (trots att den är bra) så därför har jag hunnit påbörja och avsluta diverse manusläsning för jobbets räkning under tiden.

Första film på dvd är An American Crime. På bio har jag inte varit än i år.

Den avslutande frågan gäller vilket kulturevenemang jag ser mest fram emot i år. Svårt att säga. Det enda jag har planerat och klart med biljett och allt är Grace Jones på Cirkus den 28 mars. Sedan var jag på Cirkus Cirkör igår och det var otroligt bra. Men det har ju redan hänt så det kan jag inte längre se fram emot. Sommarens resa till Inkaleden och Machu Picchu ser jag verkligen fram emot och det är ju också kultur på ett sätt.

1 kommentar :

Liz1e sa...

resa till Inkaleden och Machu Picchu slår min Bob Dylan-konsert med både häst- och girafflängder.