20 februari 2009

Kulturfyran

En kulturfyra inför bokrean.

Vad betyder böcker för dig?
Böcker kan betyda många olika saker. Kunskap.Upplevelser.Nöje.Förströelse.Jobb.

Brukar du köpa böcker under bokrean?
De senaste åren har det inte blivit så mycket bokrea för min del.

Vilket är ditt bästa minne från bokrean alternativt har du något kul minne i samband med någon bokrea?
När jag nyss hade flyttat hemifrån så lusläste jag bokreakatalogerna och var uppe i ottan för att göra mina inköp. Min första bokhylla fylldes på med bokreafynd.

Vilken är den i särklass allra allra viktigaste boken för dig?
Den frågan är näst intill omöjlig att besvara. De flesta riktigt "stora" läsupplevelser ligger ganska långt bak i tiden. Kanske för att jag var mer mottaglig då. Det fanns liksom större yta för alla nya känslor och tankar att "fästa" på. En bok som gav mig många nya tankar när jag läste den som ung var Pieta av Georg Klein.

Inga kommentarer :