13 mars 2009

Så får man bara inte göra!

Igår eftermiddag snappade jag åt mig ett manus från vårt magiska manusskåp på jobbet. Jag började läsa och sedan kunde jag inte sluta. Det var en riktig bladvändare jag fått tag i. Jag noterade visserligen att det var del 2 i en serie på 3 men jag tänkte inte närmare på det. Serier kan ju vara mer eller mindre fristående och jag upplevde inte direkt att min del var en fortsättning. Visserligen fanns en kort resumé i början men eftersom det berättartekniska greppet var att börja med att något redan hänt för att sedan gå tillbaka och ge historien som leder fram till detta något, så kunde den korta resumén lika gärna höra till detta grepp. Hur som helst jag sträckläste boken - jag kunde helt enkelt inte lägga den ifrån mig. Så kom jag då till sista sidan och vad hittar jag väl där? Jo en cliffhanger av sällan skådat slag.

Väl tillbaka på jobbet imorse upptäckte jag två saker. Dels att del 1 också slutade också med cliffhanger och dels - och mycket värre - del 3 har vi inte fått än!

4 kommentarer :

Magica de Hex sa...

Men Gud vad är det för manus? Ut mned det bara!

Matilda sa...

Låter spännande! nu får du hålla dig till tåls lite :D

AnnCharlott sa...

Och sen fick jag höra att det alls inte bara var tre delar i serien, utan tio!!!

Matilda sa...

10!?
haha, var glad då att det "bara" var del två du läste :)