04 maj 2009

Marilyn French

När jag var 20 år läste jag Kvinnorummet och jag minns att det då var en av mina stora och omvälvande läsupplevelser. Många år har gått sedan dess och jag skulle idag inte kunna redogöra för handlingen i den men när jag nu läser att Marilyn French har avlidit kan jag inte låta bli att plocka ner mitt gamla gulnade exemplar från bokhyllan. Jag sitter och bläddrar och läser de meningar och stycken jag strukit under och markerat [för det här var på den tiden när jag klottrade och markerade för full i alla böcker jag läste] ler och försöker minnas den jag var då.

SvDExpressen

3 kommentarer :

Magica de Hex sa...

Åh, som jag älskade, tummade och läste den där boken!!! Har hon avlidit, hjälp så gammal jag känner mig nu!

Klimakteriehäxan sa...

Fantastiska böcker skrev hon. Frågan är om man vågar satsa på en omläsning...?

AnnCharlott sa...

Det är vad jag också har funderat över; håller de för omläsning ...