12 juni 2009

Astrid skulle nog vilja vrida om näsan på´n

Att olika människor tolkar saker på olika sätt är inget nytt och inte heller så förvånande. Men hur någon kan komma på den imbecilla tanken att göra en sådan tolkning av Astrid Lindgrens tänkande och tyckande som Nationaldemokraternas (ND) partisekreterare Vavra Suk har jag [och säkert många med mig] väldigt svårt att förstå. Hans påstående att deras politik skulle gå i Astrid Lindgrens anda är något av det dummaste jag hört på väldigt länge. Om hon kunde skulle hon nog själv gärna ha kommit tillbaka för att vrida om näsan på honom och hans partifränder och hon skulle helt säkert vara förtvivlad över att se sina böcker säljas i deras webbshop och på så sätt indirekt bidra till ND:s intäkter. Att tro att hon skulle vilja ha något som helst med extremhögern att göra är hur befängt som helst.

Mer om , SvD, DN

3 kommentarer :

Anonym sa...

Eftersom Du nu säger att Vavra Suk's kommentar var det dummaste Du hört på länge förmodar jag att Du är mycket insatt i Nationaldemokraterna partiprogram.

Vad är det som är fel på det?

Det måste vara väldigt mycket baserat på Ditt påstående.

Själv har jag efter många år som moderat kommit fram till att ND är det lämpligaste partiet för Sverige och Europa och OCKSÅ för andra folkgrupper som blivit av med sina länder (t.ex de kristna assyrierna i Södertälje).

Tycker Du att massinvandringen har slagit väl ut?

Jag önskar dem all lycka i framtiden.

mvh
normalsvensk familjefar.

Magica de Hex sa...

Jag håller definitivt med Bokstavligt talat – Astrid Lindgren skulle ha bekämpat att ND skulle få sälja hennes böcker – det var ju bland annat den sortens åsiktsförtryck och extremism hon bekämpade i hela sitt liv!

AnnCharlott sa...

Ja, jag vidhåller min åsikt om Suks uttalande. Det finns inget i allt det Astrid Lindgren verkade och stod för som kan kopplas till ND:s politiska agenda.