14 juni 2009

Tintin

Nu är det bara en dryg vecka kvar tills vi åker till Peru för att gå Inkaleden. Men innan vi påbörjar vandringen kommer vi att delta i solfesten vid Solens tempel i Cusco och vad passar väl bättre än att läsa Tintin Solens tempel? Det var länge sedan jag senast läste Tintin och jag måste väl erkänna att entusiasmen jag en gång kände inför dessa seriealbum lagt sig. När jag var liten tyckte jag att Kapten Haddock och Dupontarna var roliga och uppfriskande inslag i berättelsen. Det var väl framför allt de humoristiska inslagen som roade mig då. Men nu tyckte jag bara att det var tjatigt. Skämten drogs om och om igen med liten variation. Så slutsatsen är väl att en del av sin barndoms hjältar funkar bäst i minnets arkiv.

2 kommentarer :

Matilda sa...

Wow så häftigt! Du är verkligen en äventyrare! Hoppas bara att det har lugnat ner sig lite i Peru... Å andra sidan så åkte ni ju till Kenya när det var oroligheter i regionen... Är det för att få mer spänning? ;)

AnnCharlott sa...

Ja, det har visst gått troll i våra resor. Om det inte är politiska oroligheter så är det någon hotande pandemi som SARS (för jodå visst var vi i Asien när det begav sig).