20 december 2009

Julfriden närmar sig

Julfriden börjar så smått att infinna sig här hos Bokstavligt talat. Det modesta julpynt vi brukar ha här hemma är på plats och den första portionen julgröt är uppäten. Men julpynt och julmat i all ära. Det jag nästan tycker bäst om med julen är att jag får plocka fram och lyssna till härlig julmusiken igen. Min absoluta favorit de senaste åren har varit Anne Sofie von Otters "Home for Christmas" men nu har jag fått en ny favorit och det är min goda vän Erik-André Hvidsten som i år kom med skivan Decembernatt.

2 kommentarer :

Speja sa...

Åh, jag blev så nyfiken och skulle lyssna och så fick jag inget ljud...tror jag har något fel här...suck.

Passar i alla fall på att önska dig en riktigt fin jul på ditt modesta sätt!
Kram
Speja

AnnCharlott sa...

Vad synd, för det är en så fin sång. Gud Jul till dig och alla små Herrarna!