04 januari 2011

De kan vinna guldbaggar

Nu vet vi vilka filmer, skådespelare, regissörer osv som är nominerade till diverse prestigefyllda guldbaggar. Det är alltid lika intressant att se vilka - tre typ - filmer som återfinns bland nomineringarna. Och som vanligt finns där en film som har chansen att kamma hem hur många guldbaggar som helst. I år heter den filmen Svinalängorna. Den har jag inte sett. Jag är lite dålig på att se svensk film så de enda jag har sett ur årets guldbaggeskörd är Snabba Cash och Sebbe [men Sebbe känns som en evighet sedan, var det verkligen 2010?].

Och så har jag ju sett Inte panik av goda vännen Elisabeth Marjanovic Cronvall som är nominerad i kortfilmsklassen och där håller jag tummarna så att de kommer bli alldeles vita!

Alla nomineringar, Svd, DN

Inga kommentarer :