06 februari 2011

Day 02 – A book that you’ve read more than 3 times

Hm i utmaningen 30 days of books [är det förresten någon som begriper varför utmaningen är formulerad på engelska?] har turen kommit till dag 2: en bok jag läst mer än tre gånger.

Jag undantar barnböcker som jag läst massor med gånger för brorsbarnen. Likaså de skolböcker som jag läste - hela eller delar av - om och om igen för att trycka in tillräckligt med information i huvudet för att klara prov och tentor. Återstår ... ja, vad ...?

Viktor Rydbergs Singoalla har jag läst tre gånger, varken mer eller mindre, men nu var ju utmaningen att nämna en bok man läst fler än tre gånger. Och då blir resultatet noll. Kommer inte på en enda bok jag läst fler än tre gånger.

1 kommentar :

Magica de Hex sa...

Jag har läst trilogin Sagan om Ringen fyra eller fem gånger ...