30 maj 2011

Rasande skickligt berättat

Nordin, S - Gå sönder, gå hel - 13037325Det finns böcker som drabbar som ett knytnävsslag i magen. Så var det för mig när jag läste Gå sönder, gå hel av Sofia Nordin. Med stadigt stigande obehag läste jag denna berättelse om en människa som är på väg att så helt falla sönder och samman och jag begriper inte hur man kan skriva så rasande bra och inlevelsefullt om något så smärtsamt. Jag är så helt inne i berättarjagets värld - och berättarjaget är inne i huvudet på mig - och jag var så uppslukad av berättelsen att jag hoppade högt varje gång mobilen ringde, eller något annat från det verkliga livet trängde sig på.

Gå sönder, gå hel är en bok att se fram emot. Den kommer i augusti. Jag hade förmånen att få läsa den redan i manus. Läs mer på förlaget sajt.

Inga kommentarer :