01 juni 2011

Funderingar från en cykel

Så här en halv vecka in på cykelsäsongen har jag gjort en del iakttagelser:
Staden jag bor i är ett blåshål
Och vinden har en förmåga att ständigt ändra riktning så oavsett om jag svänger höger eller vänster eller vänder helt om så är vinden där och blåser mig rakt i nyllet.

Fotgängarna är överallt
Och inte sällan på ställen där de inte alls borde vara. Som till exempel irrande omkring mitt i cykelbanan eller utan förvarning sneddande över körbanan.

Medelålders män på cykel
bör man också se upp med. Åtminstone de som är utrustade med cykelskor, cykelkläder, fräsiga hjälmar, solglasögon och racercyklar. De verkar ha så bråttom hela tiden.

2 kommentarer :

EvaB sa...

Härlig titel - Funderingar från en cykel!

Magica de Hex sa...

Ho ho ho, du har väl hjälm? Du hörde om Annas (Opal) cykelolycka väl? (