14 juli 2011

Dator dator på hyllan där ...

... säg mig vem av er som bäst är.

Tänk att det alltid ska var så svårt för mig att köpa en ny dator. Den gamla har varit i det närmaste obrukbar ganska länge nu [men har klarat mig tack vare min lilla mini-laptop]. Problemet är att varje gång jag tror att jag har bestämt mig så snubblar jag över någon ny modell - alltid lite nyare, lite bättre och lite dyrare. Fattas bara.

Nu står valet mellan tre stycken. Alla slimmade allt-i-ett-datorer. Jag läser alla tekniska specar allt vad jag orkar och försöker utröna vilken som har den snabbaste bästa processorn, bästa kapaciteten och helt enkelt bara är bäst så där överlag.



Någon gång efter semestern ska jag bestämma mig. Men risken finns ju att det har dykt upp nyare, bättre, dyrare modeller då.

1 kommentar :

Matilda sa...

Ständigt denna dilemma när det gäller teknikföremål. Jag ångrar att jag inte gjorde mer reserach när jag skaffade min mini-laptop för några månader sedan, hade nog behövt en snabbare modell, å andra sidan var priset under 2000kr lockande för en studentbudget. Men jag brukar göra precis som du, undersöka och kolla upp, särksilt när det gäller mobiler och hittills har jag haft tur, min nuvarande mobil har jag haft i 4,5 år och den fungerar alldeles utmärkt (peppar peppar ta i trä)och långt ifrån stöldbegärlig i dessa iPhone-tider! :)
Lycka till med bestämmandet!