07 augusti 2011

Värsta "suckern" - det är väl jag det

För några dagar sedan tog mitt mobilabonnemang slut. Det var i alla fall vad jag trodde efter att för någon månad sedan ha blivit uppringd av någon från Telenor som vill erbjuda ett nytt "förmånligt" abonnemang. Eftersom jag inte är så där överdrivet nöjd med Telenor [förvisso inte överdrivet missnöjd heller] och inte tyckte att erbjudandet var så väldigt förmånligt bad jag att få avvakta.

Så kom då dagen när det var dags att bestämma sig för om jag skulle teckna nytt avtal med Telenor eller kolla med någon av deras konkurrenter om de hade något bättre att erbjuda. Som trogen kund sedan många år tillbaka tänkte jag ändå att jag skulle börja med att ringa Telenors kundtjänst och höra om vad de kunde erbjuda. Det var inte mycket ... och dessutom visade det sig att de uppgifter jag fått av säljaren som ringde då för någon månad sedan inte alls stämde och att jag hade tre månaders uppsägningstid oavsett vad jag valde att göra. Då ilsknade jag till en smula och sa att då tar jag väl och säger upp abonnemanget helt. Så blev jag kopplad till en person som skulle ta hand om att avsluta mitt abonnemang och spydde väl en del galla över honom och hade en massa åsikter om deras kundvård.

Och hur tror ni att det hela slutade? Jo med att jag tecknade upp mig på ytterligare två år inklusive en ny iPhone 4. Fråga mig inte hur det gick till men till mitt försvar måste jag ändå säga att han gav mig en jäkligt bra deal, så det kan ju löna sig att vara lite bitch ibland också. Eller så är jag värsta suckern ever. Svårt att säga.