25 oktober 2011

Telefonförsäljning "in disguise"

Jag tänkte jag skulle vara tillmötesgående genom att ställa upp och delta i den undersökning som mannen i andra änden sade sig vilja genomföra. Det skulle dessutom bara ta två minuter.
Så drar det igång och jag besvarar frågor om allt från reklamtryck på firmabil, larm och säkerhet till affärssystem och faktureringssystem. Ganska snart står det klart att den här så kallade undersökningen bara har ett enda syfte. Nämligen att försöka förmå mig till att vara villig att ta emot telefonsamtal från någon som - liksom av en händelse - kunde erbjuda tjänster i form av reklamtryck på firmabil, larm och säkerhet till affärssystem och faktureringssystem.

Jag antar att även telefonförsäljningen måste förnya sig. Varför han valt att ringa upp just mig - webbansvarig - förblir en gåta.

Inga kommentarer :