18 mars 2013

Nedåtgående trend?

Jag undrar om jag är del i en trend - en nedåtgående trend för bloggandet. Jag tycker mig märka att många bloggar, åtminstone flera av dem jag följer, uppdaterar mer sällan. Det finns säkert en hel del idoga bloggare kvar, men samtidigt ska det twittras och läggas upp bilder på Instagram och hänga med på Pinterest och ... 

Trend eller inte så har mitt bloggande avtagit rejält. Periodvis blir det väldigt glest mellan mina inlägg och emellanåt funderar jag på om jag ska lägga ner bloggen, men ändå ... Den har ju några år på nacken nu så det känns trist att bara skippa den och ibland finns behovet av att uttrycka sig med mer än de 140 tecken som twitter tillåter.  

1 kommentar :

Matilda sa...

Som icke-twittrare/twitterföljare så tycker jag rent egoistiskt inte du ska lägga ner bloggen. Det är okej att blogga sällan. Skriv när du har något du brinner för eller vill dela med dig. Det är oftast då bloggandet blir som bäst, än när man ska prestera för att man "måste".