24 september 2013

Stor dramatik och lätt panik

Det utbröt stor dramatik och lätt panik här hemma i morse när jag inte kunde hitta min mobiltelefon. Denna vår moderna tids snuttefilt som är så mycket mer än bara en telefon. Jag vände varenda sten - eller lyfte varenda pryl stor nog att dölja en mobil - i lägenheten. Men nada. Noll och intet. Min mobil tycktes ha fått fötter. Och inte har vi kvar fast telefon heller så det gick inte att ringa för att försöka lokalisera den. Ganska snart började jag dock misstänka sambon. Våra mobiler är snarlika [visserligen en svartgrå och en vit, men i övrigt samma modell] och hur jag än rådbråkade mina små grå så kunde jag inte komma fram till annat än att jag senast sett den på köksbänken vid frukost. 

Vad göra? Jo det blev ett massivt pådrag på mejl och facebook och till slut fick jag kontakt med en gemensam vän som kunde ringa sambon och få bekräftat att där fanns min mobil. Puh. 

Inga kommentarer :