13 september 2007

Murphys lag

Jag börjar på fullt allvar tro på Murphys lag finns. Någon annan förklaring kan jag inte se till att det så ofta kör ihop sig. Murphys lag verkar dessutom vara särskilt aktiv när det gäller datorer. Som nu denna vecka. Jag har fullt upp med att få ut alla härliga höstböcker på webben samt iordningställa och skicka ut medlemsmejl. Just då börjar webbservern att bete sig knasigt och konstigt. Inställningar har ändrats och sidor hittas inte, och det går åt en massa tid till att felsöka och försöka rätta till. Och när det visar sig att mina kunskaper inte räcker till så går det åt ännu mer tid till att ta kontakt med någon som kan felsöka och förhoppningsvis lyckas rätta till.

Så småningom fick vi ordning på webbservern men varför det blev fel till att börja med det begriper vi inte riktigt. Min teori är att det bor någon liten tomte inne i servern som av någon anledning fann nöje i att stöka till lite bland alla webbkataloger och inställningar. En teori - som i mitt tycke - är lika så god som någon annan.

4 kommentarer :

Matilda sa...

Så klart att tomtar finns! Du har väl inte glömt att ge den lite gröt? Annars kan det vara en tänkbar anledning till varför tomten spökade på servern! ;)

(har härrom dagen sett till att jag fått ett eget exemplar av min favoritjulbok Julgröten, innan fick jag dela den med min syster och vi kunde inte enas om vem som skulle få ha den. Där av mina grötiga tankegångar)

Magica de Hex sa...

Tomten kanske "hackade" lite mandelspån och strödde dem i servern ...

AnnCharlott sa...

Jo, det var faktiskt en av mina arbetskamrater som antydde just att jag glömt ge tomten gröt. Men möjligen fick han ändå tag i lite mandelspån att hacka upp :)

Anonym sa...

Om man försöker bevisa Murphys lag - blir det fel då?