18 januari 2008

Vårfloden närmar sig

Och då tänker jag inte på den stormvarning som är utfärdad inför helgen. Utan jag tänker på vårböckerna. Där finns ju hur mycket som helst att välja på. Man blir lätt stressad bara av att kolla igenom katalogen. Apropå udda, fina bilderböcker som jag tycker om att spara på så kommer en liten pärla i april som heter Hermans sommar av Stian Hole. I maj får vi se om Jens Lapidus lyckas leva upp till förväntningarna man kan ha på honom efter hans succé Snabba cash.

Men det som jag verkligen verkligen ser fram emot är att få läsa Miranda Julys novellsamling Ingen hör hemma här mer än du som kommer 16 april. Om den ens är i närheten av att ha den känsla av humor och värme som hennes film Me and you and everyone we know så kommer jag att älska den.

DN har listat de böcker de anser vara höjdpunkterna.

Andra bloggar om: intressant.se

Inga kommentarer :