03 januari 2009

Kulturfyra: nya favoriter

Jag är den första att erkänna att detta inlägg som kommer här är i viss konflikt med det förra som jag skrev för bara några dagar sedan. Men när jag fick frågan från Kulturbloggen om att vara med på den här kulturfyran kunde jag inte motstå frestelsen.

Första frågan är om jag upptäckt någon ny musik under 2008. Jag är ganska konservativ när det gäller musik. Eller kanske ointresserad av att utforska nya artister. Men jag tror att det var under 2008 som jag hörde att det kom intressant och för mig okänd musik från en arbetskamrats högtalare. Det visade sig vara Feist som genast hamnade i min iPod.

Andra frågan gäller bloggar. De flesta bloggar jag följer regelbundet har jag följt i mer än ett år men en av de som hamnat i min bloggroll under förra året är Spectatia.

Tredje frågan handlar om att förverkliga (små) drömmar. En stor dröm jag förverkligade under 2008 var att vandra till toppen av Kilimanjaro.

Och därmed är vi framme vid den fjärde och sista frågan i denna Kulturfyra. Nämligen vilken händelse som är den första jag tänker på när jag tänker 2008. Och då blir svaret att stå på toppen av Kilimanjaro.

Inga kommentarer :