21 april 2009

Kul med Kurt och Kio


Jag gillar Lisen Adbåges sätt att teckna och illustrera. Mycket. Därför blir jag glad när hon kommer med sin första helt egna bilderbok och det visar sig att den håller riktigt hög klass. Kurt och Kio vill ha en koja är mycket kul - både i ord och bild. Det är en smått corny berättelse om kompisarna Kurt och Kio och deras smått desperata jakt på ett bra träd att bygga koja i. Detta sökande leder dem på diverse villovägar där mycket roligt och oväntat inträffar.

recension, bilderböcker

2 kommentarer :

Speja sa...

Låter som en story som passar mig och mina barn. Jätteroligt att få tips och att upptäcka nya illustratörer och författare! (Nya för mig alltså...)

Magica de Hex sa...

Ja boken är verkligen klurig och skön. Är numera också ett fan av Lisen, men det tog ett tag för hennes bilder är inte helt lätta.