11 november 2009

Babbel i Babel

Jag brukar gilla Fredrik och Filip [Wikingsson och Hammar] men i kvällens Babel var de mer än lovligt speedade och pratade oavbrutet i munnen på varandra och på alla andra. Anledningen till att de gästade programmet var förstås deras bok Tårtgeneralen. Den har jag inte läst så den kan jag inte uttala mig om. Däremot hajade jag till när jag läste ett citat av dem i SvD häromdagen med anledning av att de jämförts med andra tv-kändisar som skrivit böcker: "Det står verkligen Albert Bonniers på boken, inte Frida förlag." Lite väl onödigt snobbigt tyckte jag.

Läste sedan vad som sagts i sin helhet i SvD på nätet och då blev det lite mildare: "- Jag [Filip Hammar] blev lite beklämd när jag såg artikeln "Här är tv-stjärnorna som släpper böcker" där vi jämfördes med Carolina Gynning och Andreas Carlsson från "Idol". Inget ont om dem, men vi har spänt bågen lite hårdare. Det står verkligen Albert Bonniers på boken, inte Frida förlag." Där ser man hur man kan vrida till saker genom att bara citera valda delar av det som sagts.

1 kommentar :

Anonym sa...

ADHD och damp har fått två ansikten, äntligen!!!!!