03 mars 2010

Lyckad PR



Så länge jag kan minnas har GB:s fula glassgubbe-clown stått och hängt utanför kiosker och andra ställen där de säljer glass. Och så har det väl inte varit så mycket mer med det.
Men i somras hände det plötsligt något. Det dök upp en lika färgglatt ful glassgumma-clown tillsammans med GB-gubben - som enligt DN heter Clovve [och gumman heter Clovina]. Och vad värre är. Det ska bli bröllop! På Liseberg! Som ska sändas på TV5!

Jag kan se framför mig hur man suttit i något marknadsföringsmöte där på GB och funderat och så har någon kommit på "att den där gamla gubben kanske vi skulle ta och göra något med. En renlansering kanske som vi kan få lite press kring".
Jag säger bara: Grattis, det lyckades!

3 kommentarer :

Anonym sa...

Och sen blir det små barn...jag ryser. //DMCN

Magica de Hex sa...

Ha ha vad ni är cyniska! Det gillar jag!

Linda Pierre sa...

GB-gubbens pojkvän är lite ledsen över bröllopet på söndag. Hur är det egentligen, är GB-gubben hetereo eller bi? Sänder bröllopet och att han gifter sig med en tjej några signaler? Kolla gärna in UR och Ramp:s inslag som lades upp idag på webben och som sänds i Ramp i höst.

http://ur.se/ramp