09 juni 2010

En ny idol

Jag har fått en ny idol. Eller favoritförfattare kanske är mer riktigt att skriva. Det är Markus Zusak. Nu är det tredje boken av honom jag läser och helt låter mig uppslukas av. Nu är det hans kommande bok Jokern jag har fått ett förhandsex av i min hand och jag har i och för sig inte hunnit så långt ännu. Men som sagt. Den har driv. Den har ett sug. Jag får återkomma med en närmare beskrivning vid ett senare tillfälle. Först till hösten kommer den ut i bokhandeln.

Tidigare har jag läst och bloggat om Boktjuven och Fighting spirit. Om ni inte har läst något av honom än, tycker jag verkligen att ni ska göra det.

2 kommentarer :

Matilda sa...

Läste nyligen Boktjuven och blev väldigt imponerad. Var förvirrad de första sidorna men när jag väl fick grepp om vem som var författar-jaget så tyckte jag den var mycket fängslande. Ska kolla upp Fighting spirit!

Magica de Hex sa...

Kan bara hålla med! En fantastisk författare!