10 oktober 2011

Sånt man gör när man inte gör något

Idag får min soffa fungera som sjuksäng.
Inom räckhåll finns tv:ns fjärrkontroll. Ivrigt zappande: zipp zapp zipp zapp, men inte blir det roligare för det. Det är fascinerande hur mycket strunt som ryms i detta medium.
Den bärbara finns i knät. Kollar fb, twitter, bloggar, fb, twitter, bloggar. Men det verkar som om de flesta andra är på jobbet, för det är relativt lugnt inom dessa sociala media.
Och så har jag förstås travat upp böcker och tidningar på soffbordet och golvet. Det är bara det att mitt fokus liksom inte riktigt är påslaget, och efter en sida eller två upptäcker jag att jag inte vet vad det är jag läst.
Efter en halv arbetsdag på soffan kan jag konstatera att jag är riktigt jäkla uttråkad och dessutom ganska dålig på att göra ingenting.

1 kommentar :

Matilda sa...

Du får krya på dig snabbt så att du kan hålla igång igen!
Känner igen det där, när man bara är hemma och inte vet vad man ska göra. Och även om man har den där boken som man länge velat läsa bredvid sig eller den där idéen i huvudet som man länge velat skriva ner, så gör man mest ingenting. Men det är kanske så det ska vara. Om man hade varit effektiv som sjuk så är man ju egentligen frisk ;)